قدرداني استاندار يزد در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان از حضور گسترده مردم استان در انتخابات

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، استاندار يزد در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان از حضور گسترده مردم استان در انتخابات چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري و سومين دوره شوراي اسلامي شهر و روستا قدرداني كرد. ابوالقاسم عاصي گفت: عليرغم همه فراز و نشيبها در هر مقطع كه انتخابات برگزار شد. مردم حماسه آفريدند. وي اضافه كرد: مردم با حضور خودشان پايه هاي نظام را تثبيت مي كنند و كار براي ما سخت تر مي شود كه اين سختي شيريني و حلاوتي دارد . استاندار يزد گفت: در ارتباط با اعتبارات عمراني دولت به تعهد خود عمل كرد و تخصيص را بصورت بي سابقه اي بالابرد و متمم بودجه را ارائه داد بايد سيستممان را درگير كنيم و با همان دقتي كه به بيت المال داريم در جذب متمم و هزينه كردن اعتبارات تلاش نماييم. وي با بيان اينكه خدمت يك نعمت است و بايد قدرش را بدانيم اظهار اميدواري كرد مشكل كمبود اعتبار مطرح نباشد و دستگاهها اين مسير را به دقت دنبال كنند




در اين جلسه نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس طرح برگزاري همزمان انتخابات مجلس شوراي اسلامي و رياست جمهوري را در دست بررسي دارد و با تجربه اخير كه مشاركت بيشتر مردم در انتخابات را داشتيم اين طرح با احتمال قوي در مجمع تشخيص مصلحت نظام، مورد تصويب قرار مي گيرد .

محمدرضا تابش با اشاره به نزديك شدن زمان تقديم لايحه بودجه گفت: دولت در اين خصوص كه حجم 3900 ميليارد تومان بودجه را به مجلس تقديم نمايد يا بودجه هاي عمراني را به بودجه سال 86 بيفزايد مردد است ولي براساس آخرين بررسيهاي انجام شده حجم بودجه 3900 ميليارد تومان تقديم خواهد شد كه بيشترين اعتبار به ترتيب براي بخش حمل و نقل 414 ميليارد تومان انژي 45 ميليارد تومان منابع آب 400 ميليارد تومان مسكن عمران شهري و روستايي و عشايري 100 ميليارد تومان كشاورزي و منابع طبيعي 100 ميليارد تومان هزينه هاي استاني 626 ميليارد تومان و تملك دارايي تابش گفت: بسياري از اقتصاد دانان كسري بودجه امسال را حدود 7700 ميليارد تومان پيش بيني كرده اند و سال گذشته اين رقم 6000 ميليارد تومان بوده است وي ادامه داد: در دهه 80 امسال بهترين سال از نظر درآمد نفتي است و از سال آينده اين درآمد رو به كاهش نهاده و هزينه هاي دولت افزايش مي بايد. وي همچنين گفت: براساس پيش بيني اقتصاد دانان امسال 7800 ميليارد تومان سال آينده 11000 ميليارد تومان و تا سال 89 مبلغ 21000 ميليارد تومان كسري بودجه خواهيم داشت. نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: دولت بايد در تداوم سياستهاي كه در برنامه چهارم توسعه پيش بيني شده در واگذاري تصديها ، كوچك كردن و سپردن كار به دست مردم همت گمارد تا هر سال با اين كسري هاي بودجه كه عواقب سوء اقتصادي دارد مواجه نباشيم. وي با اشاره به فعاليتهاي صلح آميز هسته اي كشور گفت: مردم ما امتحان خود را داده اند و همه مصمم به دفاع از حق مسلم خود هستيم. وي افزود: جايگاه شوراي امنيت تقليل يافته و در مقابل اسرائيل كه معترف به توليد سلاح اتمي است واكنش نشان نمي دهد. دراين جلسه مدير كل راه و ترابري استان نيزگفت: اخيراٌ توسط 16 اكيپ كار برف روبي 1300 كيلومتر از راههاي اصلي و فرعي استان انجام شد. ميرسعيدي افزود: طبق بازديدهايي كه صورت گرفت بيش از 95 درصد خودروهايي كه در مناطق برف گير استان تردد مي كنند فاقد زنجير چرخ و ديگر وسابيل ايمني هستند. فرماندار خاتم هم با بيان اينكه فعاليتهاي عمراني يكي از بسترهاسي قضاوت افكار عمومي در مورد عملكرد دولت است گفت: با گذشت نه ماه از سال اثري از فعاليتهاي عمراني در شهرستان خاتم نيست بايد اين معضل آسيب شناسي شود .

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان از افتتاح ايستگاه تحقيقات پسته در اردكان خبر داد و گفت: استان يزد 25000 هكتار باربر است و اين استان از نظر سطح زير كشت پسته مقام دوم كشور را داراست .

صالحي افزود: 11 تا 17 ديماه هفته جها كشاورزي است و اين سازمان در حال تهيه گزارش 9 ماهه اعتبارات است. فرماندار شهرستان تفت هم محدوديتهاتي بيمه محصولات كشاورزي را خاطر نشان كرد و گفت: امسال 480 هكتار از محصولات كشاورزي اين شهرستان بيمه شده اند در حاليكه اين رقم قبلاً يكهزار هكتار بوده است. شكوهي از تردد حدود5000 خودرو در روزهاي برفي در محور نير ـ سخويد خبر داد و لزوم تعيين متولي بمنظور برناخه ريزي براي خدمات بهتر و بيشتر به مردم را خواستار شد. مروري بر اهداف سد توسعه استان، چگونگي تصويب برنامه توسعه استان و تهيه گزارش عملكرد برنامه، همچنين ارائه گزارش عملكرد شوراي فني استانها در سال 84 و نيمه اول سال 85 از ديگر موضوعات مطرح شده در اين جلسه بود .

شايان ذكر است در ابتداي جلسه استاد شايق به بيان مباحثي از مديريت اسلامي پرداخت .

وي با بيان اينكه امروز يكي از خطرات فرا روي مديران اشتباه گرفتن دوست و دشمن مي باشد بر ضرورت شناخت دشمن و تكريم ارزشهاي اسلامي تأكيد كرد
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا